Save the Date: 8e Echo Ontmoetingsdag (2018)

geplaatst in: Geen categorie | 0

Op vrijdag 7 december 2018 zal de 8e Ontmoetingsdag van Stichting Echo plaatsvinden. Locatie en details omtrent inschrijving worden binnen afzienbare tijd op deze plek bekend gemaakt.

De key-note lezing zal worden verzorgd door prof. dr. Marit Monteiro. Monteiro, in 1995 medeoprichter van de stichting, is als hoogleraar religiegeschiedenis verbonden aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. Sinds 2014 werkt zij aan de biografie van de katholieke psychiater Anna Terruwe (1911-2004). In haar voordracht zal Monteiro aandacht schenken aan de geestelijke gezondheidszorg in de wereld van de religieuzen en hoe deze de daar gangbare noties van religieuze identiteit en opvattingen over individu en gemeenschap vanaf de jaren 1950 onder druk heeft gezet. Eveneens als spreker zullen tijdens de Echo Ontmoetingsdag optreden dr. Gabrielle Dorren, dr. Brian Heffernan, Anton Milh MA, dr. Ad Poirters en Marleen Reichgelt MA.

Het belooft een interessant evenement vol discussie en debat te worden!

De Ontmoetingsdagen van Stichting Echo worden doorgaans tweejaarlijks georganiseerd en staan in het teken van lopend wetenschappelijk onderzoek.

Foto: zusters te fiets of met de Solex op weg naar hun werk te Roermond, Archief Dominicanessen van het H. Sacrament, Erfgoedcentrum Nederlands Kloosterleven.