Inschrijving 8e Ontmoetingsdag geopend

geplaatst in: Geen categorie | 0

Stichting Echo stelt onderzoekers op het terrein van religieuze geschiedenis weer graag in de gelegenheid over hun onderzoeksvragen en -bevindingen met u als genodigden in gesprek te gaan. Op vrijdag 7 december 2018 verwelkomen we u dan ook graag op onze traditionele Ontmoetingsdag in het Erfgoedcentrum Nederlands Kloosterleven, St. Agatha (bij Cuijk).

Sprekers zijn prof. dr. Marit Monteiro (over religieuzen en de wereld van de geestelijke gezondheidszorg); de kersvers gepromoveerde dr. Kristien Suenens van het KADOC in Leuven (‘KADOC en het erfgoed van religieuze instituten: kansen en uitdagingen’); dr. Gabrielle Dorren (over haar studie naar de Vrouwen van Bethanië); dr. Ad Poirters (onderzoek naar de Soeterbeeckcollectie van het regularissenklooster in Ravenstein); dr. Brian Heffernan (over zijn onderzoek naar de geschiedenis van de Ongeschoeide Karmelietessen in Nederland); en de jonge Vlaamse dominicaan Anton Milh die zal spreken over het ‘donatisme’, een observantiebeweging bij de Kapucijnen.

Deelname kost €25,- (incl. lunch, koffie/thee en borrel). De ontvangst start om 9.30u, de afsluitende borrel begint om 16.30u. U kunt zich inschrijven door een mailtje te sturen naar info@stichting-echo.nl. U ontvangt dan verdere betaal- en programmagegevens.

We zien uit naar uw komst op 7 december!

Ansichtkaart van een door de Broeders van Dongen gerund sanatorium in Rotterdam