Twee boekpresentaties in één week

geplaatst in: Geen categorie | 0

website-oudleerlingen-foto-1Het was een bijzondere week voor Stichting Echo! Met twee boekpresentaties werden onderzoeksprojecten die door bemiddeling van de stichting tot ontwikkeling waren gekomen feestelijk afgesloten.

Allereerst overhandigde onderzoeker en bestuurssecretaris Marieke Smulders op dinsdag 22 november het eerste exemplaar van haar boek Midden tussen de mensen. Een eeuw Nederlandse provincie van de Priesters van het H. Hart, 1911-2011 aan pater-provinciaal Kees de Rooij SCJ. In het Nijmeegse St. Jozefklooster vonden er verder nog enkele presentaties plaats, onder meer met betrekking tot de kunstzinnige activiteiten van enkele leden van de congregatie.

Twee dagen later, op 24 november, was het Julianaklooster te Heiloo plaats van handeling. Hier werd het boek Geloven met hart en hand. Een geschiedenis van de Zusters van de H. Juliana van Falconieri, 1914-2015 ten doop gehouden. De voorzitter van Stichting Echo, Joep van Gennip, overhandigde het eerste exemplaar aan zuster Mariëtta Zijlmans, algemene overste van de congregatie. Enny Hoenselaar, als bestuurder verbonden aan Woonzorgcentrum Sint Anna in Boxmeer, lichtte de betekenis toe die het boek anno 2016 kon hebben in een zorgsector die in veel opzichten is gericht op systeemdenken. Het geheel werd op fraaie wijze muzikaal omlijst door Vincent de Lange, cantor van de Krijtberg in Amsterdam.